پد سلولزی سرمایش تبخیری

ایجاد هوای خنک د مرغداری

پرندگان اهلی (مانند مرغ ها)نسبت به سایر حیوانات به گرما حساس تر هستند و بایستی به خوبی در مقابل گرما محافظت شوند هر گونه خطایی در تنظیمات دما و رطوبت تاثیر منفی خود را روی محصولات می گذارد.

برای مثال: زمانی ک دمای محیط به (29.1 c) 75 f برسد میزان تولید تخم مرغ کم شده تخم مرغ ها کوچکتر شده وپوست آنها نازک تر میشوند. همچنین دمای (37.7 c) 100f موجب مرگ مرغ ها می گردد.

استفاده از سرمایش تبخیری در مرغداری ها به رشد بهتر مرغ ها کمک کرده و در مورد مرغ های تخم گذار میزان تولید تخم مرغ را افزایش میدهد همچنین هوای مرطوب موجب خارج شدن آمونیاک. گرد و خاک . دی اکسید کربن و حشرات موجود در فضا می شود.

مزایا :

_ وزن گیری بهتر مرغ

_ افزایش تعداد تخم مرغ

_ جلوگیری از نازک شدن پست تخم مرغ

_ جلوگیری از کوچک شدن اندازه تخم مرغ

_ خروج آمونیاک و دی اکسید کربن داخل مرغداری

پد سلولزی سرمایش تبخیری

 

مدل 7090

در شرایطی ک کاغذهای سلولزی با طول موج 7 میلی متر بر روی هم قرار گرفته و زاویه 90 درجه (45+45) را تشکیل دهند. پد سلولزی مدل 7090 مامیده می شوند.  از این مدل بطور خاص در دیواره گلخانه ها و مرغداریها همراه با مجموعه فریم (قاب و ناودانی بالا و پایین پد) سیستم آبرسانی ( کخزن پمپ و لوله) تهویه ( فن هواکش) استفاده میشود ابعاد این مدل نیز بنا به سفارش مشتری  و براساس ظرفیت و ابعاد سیستم خنک کننده می باشد. امکان ارائه این مدل به همراه توزیع کننده آب (آبریز) وجود دارد. راندمان تبخیر (خنکی) در مدل 7090 بطور متوسط 81% می باشد.

 

پد سلولزی سرمایش تبخیریپد سلولزی سرمایش تبخیری

 

ایجاد هوای مطبوع در گلخانه

سرمایش تبخیری بهترین حالت سرمایش برای گلخانه هاست. در اغلب مناطق این نوع سرمایش دما در طول روز را زیر (26.6 c) 80 f  حفظ می کند. همچنین اغلب گردو غبار . حشرات و ذرات معلق در هوا توسط پدها تسویه می شود. علاوه بر این رطوبت حاصل از سرمایش تبخیری آب مورد نیاز آبیاری را کاهش می دهد و رطوبت ایجاد شده مانع از تعرق گیاهان و خارج شدن آب حاوی مواد معدنی شده و از پژمرده شدن آنها جلوگیری می کند. رطوبت نسبی بالا 90% کاملا ایمن است و به نظر میرسد که رطوبت نسبی بین 50 تا 70 درصد بهینه باشد این میزان رطوبت زمانی حاصل می شود که رطوبت نسب یهوای خروجی کولر ها بین 80 تا 90 درصد باشد فاصله مجاز بین فن ها و پدها بین 100  تا  225 ft   (30.5 – 68.8m)  می باشد. در گلخانه ها پدها در دوطرف گلخانه نصب شده و فن ها در قسمت میانی قرار می گیرند در برخی موارد ممکن است فن ها در سقف نباشند برای اینکه توزیع هوا بین گیاهان بصورت مناسب باشد بهتر است فن ها با فاصله کمتر از (7.6m) 25 ft از یکدیگر نصب شوند

مزایا:

_افزایش رتبه کیفی

_ امکان تولید خارج از فصل

_ تصفیه گرد و خاک و حشرات

_ رشد سالم تر و پایدار محصولات

_ کاهش آب مورد نیاز برای آبیاری

_ جلوگیری از تعریق و پژمردگی گیاهان

 

پد سلولزی سرمایش تبخیری

 

مزیت های پد سلولزی نسبت به پوشال

_ ایستایی و عدم افت ارتفاع به دلیل ساختار منظم و محکم تر

_ نصب. شستشو و نگهداری آسان به دلیل خاصیت ایستایی بالا

_ عدم انتقال باکتری های مضر تنفسی به فضای سرمایش

_ مصرف برق کمتر به دلیل افت فشار پایین در حالت مرطوب

_ خاصیت تر شوندگی و جذب آب بالاتر به دلیل مواد اولیه بهتر

_ سرعت رسوب گذاری کمتر برای رشد قارچ و آلودگی های بر روی پد

_ کاهش ورود گرد و غبار بدیل لایه های متعدد

_ قابلیت ارائه در ابعاد و ضخامت های متفاوت

_ عمر مفید بیشتر (3 تا 5 برابر پوشال)

_ 30% درصد خنک تر در طول فصل

 

پد سلولزی سرمایش تبخیری