مراحل تولید لوله های فولادی

مراحل تولید لوله های فولادی

_ در ابتدا ورق رول شده در ابعاد و ضخامت های مختلف وارد خط تولید می شوند در این قسمت ورق کاملا صاف می شود

_ در مرحله بعد ورق ها یکپارچه سازی می شوند و در اندازه های مختلف بریده می شوند و در نهایت یکپارچه می شوند

_ در ادامه این کلاف ها دوباره توسط غلتک ها صاف می شوند تا لبه ها به درستی نورد شوند

_ لبه ها بریده می شوند و ضایعات موجود حذف می شوند

_برای اینکه کیفیت جوش به بالاترین میزان یرسد دو طرف ورق زاویه دار می شود

_ در ادامه این ورق ها که حالا آماده فرم دهی هستند وارد غلتک های فرم دهی می شوند

_ در نهایت هم قسمت داخلی و هم قسمت بیرونی لوله توسط جوش پودری به هم جوش داده می شوند و فرایند تولید لوله به پایان میرسد.

 

مراحل تولید لوله های فولادی

 

 

بعد این مرحله به قسمت تست لوله ها میرویم. لوله ها وارد قسمت تست التراسونیک می شوند و با دستگاه های فراصوت تست می شود. شیوه ی کار این دستگاه ها با ارسال موج های فراصوت می باشد این موج ها با طول موج مشخص ارسال می شوند و دستگاه های تخصصی با توجه به سنسورهای موجود می توانند ترک ها. تنش ها و یا ناخالصی های موجود در لوله ها را پیدا کنند.

_ جوش های داخلی. خارجی و ریشه جوش برسی می شود

_ در صورت ردیابی عیب لوله محل عیب نقطه گذاری می شود

 

مراحل تولید لوله های فولادی

 

 

در نتیجه هیچ لوله ای بدون تست کیفیت از خط تولید خارج نمی شود.لوله ها با توجه به اندازه درخواستی بریده میشوند روی لوله ها نام شرکت سایز لوله ضخامت و گریدفولاد. شماره لوله و تاریخ تولید درج می شوند در نهایت دو سر لوله های بریده شده پخ زده می شوند.

تست هیدرواستاتیکی لوله یکی از مهم ترین مراح است. سیال با فشار بالا وارد لوله میشود. اگر لوله در قسمت جوش یا سایر قسمت ها عیب داشته باشد نشتی آب می تواند این قسمت ها را مشخص کند. اگر لوله ای نشتی داشته باشد دوباره به قسمت جوش پودری بر می گردد تا جوش آن اصلاح شود.

مراحل تولید لوله های فولادی

 

مرحله نهایی تست کنترلابعادی و بازرسی چشمی جوش است. زاویه ها . قطرو ابعاد برسی می شود و در صورت صحت برچسب کنترل کیفیت روی آن نصب می شود.

 

مراحل تولید لوله های فولادی

 

ویژگی های لوله فولادی اسپیرال :

_ فرایند جوش پودری توسط دستگاه های فوق حرفه ای انجام میشود ک با کیفیت ترین جوش در تولید لوله پروفیل محسوب می شود

_ دستگاه های تست التراسونیک روی تمام خطوط تولید نصب شده است ک تمام استاندارد های رئز دنیا برای کیفیت سنجی را دارند

_ امکان تعمیرات و تست التراسونیک دستی وجود دارد که لوله لوله های دارای عیوب ساختاری را به صورت چند باره برسی می کنند و هیچ ایرادی در ساختار کلی لوله ها باقی نمی ماند

_ واحد پخ زنی لوله در حین احداث و اجرای خطوط انتقال هم بهترین کیفیت را در اختیار مصرف کنندهگان قرار می دهد تا لبه های لوله برای جوش کاری سر به سر آماده شوند

_ طول این لوله ها بین 6 تا 18 متر متغیر می باشد که طول استاندارد برای لوله های خط انتقال و پروژه های عمرانی می باشد

 

مراحل تولید لوله های فولادی

 

سایر محصولات

لوله های درز جوش مستقیم یا ERW :

لوله های اسپیرال با نام لوله درز جوش مارپیچی هم شناخته می شوند. اما لوله هایی با درز جوش مستقیم هم در مجموعه تولید می شودو در اینلوله ها از جوش با فرکانس بالا استفاده می شود. در دمای 1427 درجه جوشی با کیفیت و قدرتمند زده می شود.

لوله های محیط خورنده : لوله هایی ک در برابر ترکیبتا خوردنده مانند هیدروژن سولفید بسیار مقاوم هستند ترکیباتی ک اصظلاحا به آن ها گاز ترش می گویند. این لوله ها در صنایع پتروشیمی برای شیرین سازی و جدا سازی برخی گازها استفاده می شوند.در تمام قسمت های این لوله ها تستخورندگی انجام می شود و در شرایط مختلف با درصد خورندگی و غلظت های مختلف تست می شوندولوله هایی که می توانند تا سال ها بدون هرگونه ایراد خوردگی در خط انتقال این گازها استفاده شوند.

 

مراحل تولید لوله های فولادی

 

مقاطع تو خالی ساختمانی :

راهکاری نوین در طراحی سازه های فولادی باعث شده اند تا نیازبه لوله ها و پروفیل های مختلف بیشتر و بیشتر شود مقاطع تو خالی ساختمانی که به آن قوطی می گویند در مقاطع دایره ای . مربع و مستطیل تولید می شوند و در سازه ها و اسکلت های فلزی می بینیم. در ساخت استادیوم. پل ها . سازه ها های فضا کار هم کاربرد زیادی دارد.

 

 

 

 

مراحل تولید لوله های فولادی