ماشین الات کشاورزی

تسطیح و شیب دهی زمین با بهره گیری از لیزر

فرستنده پرتو لیزر در محلی از زمین بر روی سه پایه نصب میگردد. پس از اعمال تنظیمات شیب زمین. فرستندهنور لیزر رل بصورت صفحه ای در فضای محدوده کار می تاباندگیرنده لیزر نیز بر روی پایه برقی / هیدرولیک . نصب و مجموعه حاصل روی تیغه ماشینخاکبرداری قرار میگیرد. گیرنده با تشخیص محل نور لیزر ضمن حرکت ماشین . میزان تغییر ارتفاع تیغه ناشی از ناهمواری زمین را به کنترل باکس نصب شده درون کابین ارسال می کند. کنترل باکس فرمان لازم جهت تنظیم ارتفاع تیغه را به جک هیدرولیک متصل به تیغه منتقل و ارتفاع ان را به طور اتوماتیک تنظیم می نماید.

ماشین الات کشاورزی

 

تسطیح اراضی با فناوری ماهواره ای :

_ کاربردی بسیار آسان / راه حلی برای کشاورزی متمرکز/ آبیاری / کود دهی / سم پاشی و برداشت

_ دقت عملکرد بسیار بالا در هنگام کار هیچگونه تاثیر پذیری از طوفان های خشک . شن و وضعیت های دیگر جوی ندارد

_ سهولت در نصب و رفع اشکال . نگهداری  راحت . امکاه تعویض مستقیم با هر نوعسیستم تسطیح لیزری سازگار با ماهواره های  GPS/GLONASS/BEIDOU

_ مسافت کاری : ایستگاه ثابت (Base) بسبت به سیار (Rover) بین 3 تا 5 کیلومتر و نسبت به ایستگاه ثابت دیگر 15 کیلومتر

_ ایستگاه ثابت طبق نیاز شما براحتی دایر می شود/ بدون نیاز به تراز/ فقط با اتصال منبع تغذیه شروع به کار می کند

_ سیستم تراز با GPS  میتواند بدون توقف 24 ساعته کار کند

_ دارای کنترل کننده تجهیزات مکان یابی دقیق و تجهیزات اطلاعات یکپارچه

_ کنترل بلادرنگ تحرکات افقی بیلچه

ماشین الات کشاورزی

 

 فرستنده های لیزری :

فرستنده های لیزری با قابلیت شیب دهی نسبت به تراز به منظور کاربردهای متنوعی در زمینه های صنعتی و عمرانی مانند راه. تونل. حفر کانال های آب یا زه کش . تسطیح و شیب بندی زمین های کشاورزی و سایت های نیروگاهی . خطوط انتقال و معماری قابل استفاده بوده و مکانیسم آن به این صورت است که یک صفحه نو لیزر باریک. موازی با افق(تراز) ویا با زاویه معینی نسبت به آن در فضا ایجاد می کند که میتواند مبنای انجام فعالیت های ساخت و ساز . حفاری و تسطیح قرار گیرد.

 

ماشین الات کشاورزیماشین الات کشاورزیماشین الات کشاورزیماشین الات کشاورزی

 

نقشه برداری . تسطیح و شیب بندی زمین با استفاده از لولر لیزری :

از لولر لیزری برای تسطیح . شیب بندی و نقشه برداری اراضی کشاورزی به صورت اتوماتیک استفاده می شود. معمولا از این دستگاه بدلیل عدم وجود باکت برای عملیات پرداخت(رگلاژ) و همچنین خاکلرداری سبک استفاده می شود.سیستم لیزری نص شده روی دستگاه این مکان را به کاربر میدهد تا عمل تسطیح. شیب بندی و حتی نقشه برداری زا با سرعت و دقت بیشتری نسبت به سیستم های سنتی انجام دهد.

از جمله مزایای استفاده از لولر لیزری می توان به ارزان بودن . سرعت بالا . سبک بودن و استحلاک کم اشاره کرد.

ماشین الات کشاورزیماشین الات کشاورزی

 

اسکریپر لیزری :

اسکریپر لیزری بهترین وسیله برای تسطیح اراضی با حجم خاکبرداری زیاد است. باکت موجود در دستگاه این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند حجم بیشتری از خاک را در فواصل طولانی نسبت به سایر ادوات تسطیح جابجا کند.

نکته :  در پروژه های بزرگ و متوسط از هر دو نوع دستگاه (اسکریپر و لولر) در کنار هم میتوان بهره برد به طوری که بعد از انجام عملیات خشن کاری توسط اسکریپر با استفاده از لولر زمین را پرداخت (رگلاژ) نمود

_ از جمله مزایای استفاده از اسکریپرلیزری میتوان به توان انتقال خاک در فواصل طولانی و ریپر (زیرشکن) برای نرم کرده بافت خاک اشاره کرد.

ماشین الات کشاورزیماشین الات کشاورزی

سیستم کنترل بیل مکانیکی : این سیستم کنترل با استفاده از سنسورهای ک روی بوم. استیک و باکت بیل مکانیکی یا بکهو نصب میشود وو یک صفحه نمایش رنگی داخل کابین کاربرد را در انجام دقیق عملیات حفاری کمک می کند

از جمله کاربردهای این سیستم :

_ حفاری بر اساس عمق مشخص

_ شیب مشخص

_ حفر کانال با عمق و شیب مشخص برای لوله گذلری و زه کشی

_ مبنا قرار ذاذن لیزر در خاکبرداری ها

_ حفاری بر اساس الگوی مورد نیاز از ترکیب عمق شیب در فواصل معین

_ لایروبی همراه با نمایش کامل حرکت باکت در نمایشگر رنگی

_ جلوگیری از برخورد بوم با محدودیت های ارتفاعی

معرفی اجزائ سیستم     MikroDigger XC12

1_ کنترل باکس با صفحه نمایش رنگی XC12

2_ سنسور بوم XIS 1

3_ سنسور لیزر XIS 1A

4_ سنسور 360 باکت   XIS2B

ماشین الات کشاورزی

سیستم های کنترلی گریدر و بولدوزر :

سیستم های فوق جهت افزایش کارایی و بهره وری عملیات ماشین های راه سازی – گریدر و بولدوزر طراحی شده است. از ویژگی های کلیدی آنها می توان به کاربرد آسان قابلیت استفاده در کاربردهای متفاوت و نرم افزار کنترلی با قابلیت نمایش تغییرات تیغه اشاره نمود این سیستم ها امکان تنظیم و کنترل اتوماتیک ارتفاع . شیب و زاویه چررخش تیغه (مخصوص گریدر) را فراهم می اورند اجزا سیستم و گیرنده لیزری . سنسور شیب Mikrograder یا سنسور سونیک  Mikrograder  و کنترل باکس با صفحه نمایش رنگی می باشد

از مزایای این سیستم ها

_ افزایش بهره وری بیش از 30 %

_ افزایش دقت در تسطیح و شیب دهی

_ افزایش ایمنی کار

_ محدود کردن انجام کار مجدد روی پروژه

_ نقشه برداری مستقیم و صرفه جویی در وقت

_ کاهش مصرف سوخت

_ کاهش هزینه ها ی کار

ماشین الات کشاورزی

 

سیستم ها ی کمک حفاری و لوله گذاری

کابل و لوله یاب EZISYSTEM  - افزایش ایمنی محیط کار

هر ساله کارگران بسیاری به هنگام عملیات حفاری و بدلیل آسیب دیدن تاسیسات برق و گاز مصدوم می شوند. لذاضروری است جهت افزایش ایمنی کارگران وحفاظت از تاسیسات . مکان دقیق کابل ها و لوله های زیر خاک در طی پروژه شناسایی گردد.

EZISYSTEM با هدف کاهش خطای انسانی و افزایش ایمنی کار طراحی شده است که بصورت هوشمند تاسیسات را در زیرزمین ردیابی می نماید. سیگنال های الکترومغناطیس ساطع شده از تاسیسات رسانای موجود در زیر زمین توسط مکان یاب EZICAT دریافت و بصورت هشدار صوتی و نمایش تصویری در اختیار کاربر قرار داده می شود. شناسایی تاسیسات رسانا به کمک سیگنال القایی فرستنده EZITRACE و تجهیزات جانبی آن صورت می پذیرد جهت ردیابی و عبور دیگر تجهیزات از درون داکت ها و لوله های رسانا میتوان از فرستنده کوچکی با نام Dual Frequency Sonde (DFS) با دو فرکانس متفاوت و میله ردیاب فایبر کلاس EZIROD  استفاده نمود.

ماشین الات کشاورزی

لوله گذاری با استفاده از Pipe Laser

یکی از مهم ترین بخش های عملیات لوله گذاری خطوط انتقال نفت. گاز و آب حفظ هم راستایی لوله ها در محل اتصال و بر اساس نقشه از پیش تهیه شده می باشد. لذا حضور مداوم و دقت عمل نقشه برداران اجتناب ناپذیر می گردد.

Pipe laster ها توسعه و رواج یافتند تا به کمک پرتو لیزر با شیب دقیق نسبت به افق بتوانند اتصال شاخه لوله ها به یکدیگر باشند. از ویژگی های این محصول میتوان به : بدنه فلزی ضد ضربه و ضد نفوذ آب . دارای باطری داخلی با قابلیت حفظ شارژ به مدت طولانی تنظیم شیب اتوماتیک اشاره نمود.

 

ماشین الات کشاورزی